Silmäasema tarjoaa Hertsin asiakkaille kaikki näkemisen palvelut
Optikko- ja silmäsairaalaketju Silmäasemalla ollaan iloisia laajennuksesta Hertsiin, sillä se tuo monipuoliset näkemisen palvelut helposti seudun asiakkaiden saataville. Silmäasemalla ollaan perillä myös silmälasimuodin viimeisimmistä trendeistä – sekä siitä, miksi vallitseva suurten kehysten muoti on hyvä juttu.
Tarvitsitpa uusia silmälaseja, näöntarkastusta tai hoitoarviota silmäleikkaukseen, ensi vuonna saat nämä kaikki Hertsistä. Siitä pitää huolen Silmäasema. Palveluihin kuuluvat silmä- ja aurinkolasien myymisen lisäksi muutkin hyvään näkemiseen liittyvät palvelut.
Hertsin Silmäasema tulee palvelemaan optikkoliikkeenä, mutta lisäksi tarjolle tulevat silmälääkärin palvelut 3–4 päivänä viikossa, kertoo Silmäaseman Etelä-Suomen aluejohtaja Päivi Tuomisto.
Silmäsairaala on osa palvelua
Silmäasemalla optikon palveluihin kuuluvat näöntarkastukset, piilolasitarkastukset sekä silmäleikkauksen hoitoarviot kuten taittovirhe- tai kaihineuvonta. Optikko ei tee diagnoosia, mutta tarjoaa neuvontaa ja tietoa. Jos esimerkiksi silmäleikkaus arveluttaa, Hertsin Silmäasemalta saa tietoa leikkaukseen pääsyn hoitopolusta. Lähin Silmäaseman silmäsairaala sijaitsee Makkaratalossa Helsingin keskustassa.
– Haluamme tuoda optikkoliikkeissämme sairaala- ja silmäleikkauspalvelut esille, jotta asiakkaille kynnys tarttua asiaan olisi matalampi. Meiltä saa tietoa jo myymälästä, eikä tarvitse mennä suoraan sairaalaan, Tuomisto sanoo.
Lisäksi Silmäasema palvelee yrityksiä, jos työntekijät tarvitsevat erityisiä laseja esimerkiksi päätetyöskentelyyn. Halutessaan optikon voi vaikka tilata yrityksen tiloihin tekemään pienimuotoisia näöntarkastuksia paikan päälle.
Suuret kehykset ovat käytännölliset
Muodin kiertokulku näkyy myös kehysten maailmassa. Viime vuosina muotiin ovat tulleet yhä kookkaammat kehykset, jotka tuovat mieleen 1970- ja 1980-luvut. Tämä trendi on erityisen hyvä käytännön kannalta.
– Suuret kehykset ovat hyvä juttu lasien käyttäjän näkökulmasta: kun kehyksessä on korkeutta, esimerkiksi moniteholinssin saa toimimaan paremmin, Tuomisto kertoo.
Juuri nyt näkee myös paljon pyöreitä linssejä, nuorillakin – pyöreää ei enää pidetä mummokehyksenä. Klassinen pilottimallinen kehys pitää edelleen pintansa, samoin kuin pilottimallia muistuttava pyöreä kehys kaksoisnenäsillalla.
– Aika pelkistettyä tyyliä, ei bling blingiä tai kovin koukeroista, vaan selkeitä linjoja, Tuomisto luonnehtii nykyistä trendiä.
Töihin ja vapaa-aikaan voi tarvita eri lasit
Trendien lisäksi laseja hankkiessa tulee miettiä myös käyttömukavuutta. Silmäasemalla myyjien tehtävä onkin aina kartoittaa ensin, millaiseen käyttöön lasit tulevat.
– Ovatko lasit käytössä aamusta iltaan ja tehdäänkö päätteellä työtä? Linssejä on monenlaisia erilaisilla pinnoitteilla, Tuomisto muistuttaa.
Jos laseja käytetään aamusta iltaan, tärkeintä olisi löytää kehys, joka ei paina tai hierrä vaan tuntuu hyvältä kasvoilla. Muuten hyväkään linssi ei toimi.
– Jos tarvitsee laseja aina, pitäisi olla valmis panostamaan laadukkaaseen linssiin. Totta kai ne maksavat, mutta jos miettii hintaa käyttökertaa kohden, ja ettei tarvitse korjailla asentoa tai asetella laseja koko ajan, se on sen arvoista.
Aina saa tulla kysymään
Hertsissä on Tuomiston mielestä hienoa sijainti, joka mahdollistaa palveluiden tuomisen lähemmäs alueen ihmisiä. Tuleville asiakkaille hän lähettää terveisiä, että näkemiseen liittyviä askarruttavia asioita saa tulla aina kysymään.
– Jos on miettinyt vaikka piilareiden hankintaa, kannattaa tulla tutustumaan. Ehkä ne eivät ole aiemmin sopineet, mutta viime vuosina piilolinssit ovat kehittyneet hirveästi. Isoillekin voimakkuuksille ja hajataitoille löytyy linssejä, Tuomisto mainitsee esimerkkinä.
– Olemme myös kysymyksiä varten asiantuntijoina läsnä, aina ei tarvitse ostaa mitään. Oli kyseessä sitten lasit, piilarit tai leikkaukset. Toivomme, että luoksemme olisi aina helppo tulla.