Takaisin

Kestävä kehitys tuo lisäarvoa kaup­pa­kes­kuk­sen asiak­kail­le

Ekologisuus ja kestävä kulutus ovat tärkeitä periaatteita yhä useammalle ihmiselle. Hertsi haluaa tarjota palveluita, jotka edistävät kestävää kehitystä – kävijöiden ja kauppakeskuksen tarpeita unohtamatta.

Millaisia voisivat olla kauppakeskuksen palvelut, joissa yhdistyisivät kävijöiden ja kauppakeskuksen tarpeet sekä kestävä kehitys? Tähän etsittiin ratkaisuja 3AMK-korkeakoulujen yhteisellä kiertotalouden opintojaksolla. Opintojakso oli osa Haaga-Helian, Laurean ja Metropolian yhdessä toteuttamaa englanninkielistä Circular Economy for Sustainable Growth -opintopolkua.

Hertsin toimeksiantona oli kehittää kauppakeskuksen palveluja kestävämmäksi ja ekologisemmaksi, ja pohtia ratkaisuja siihen, miten tehdä tämä asiakkaille näkyväksi. Tavoite oli kehittää palveluja ensisijaisesti kauppakeskusorganisaatiolle, ei siellä toimiville yksittäisille yrittäjille.

– Kiertotalous, vihreät arvot ja kestävä kulutus ovat asioita, joilla haluamme Hertsissä erottua. Opiskelijoilla on rohkeutta ajatella aivan uudella tavalla. Juuri tällaisia ideoita halusimme heiltä projektissa saada, kuvailee kauppakeskuspäällikkö Hanna Feodorov.

– Saimme opiskelijoilta ihan uusia ideoita, joita kauppakeskusmaailmassa ei heti osattaisi ajatella. Se oli erittäin arvokas juttu meille. Lopullisista ideoista mikä tahansa olisi sopiva palvelu Hertsissä toteutettavaksi.

Lue lisää projektista Laurean blogista!

Takaisin